понеделник, 9 май 2011 г.

Маулана Джалал ал-Дин Руми - ПОЕЗИЯ

Маулана Джалал ал-Дин Руми / персийски поет

Откъси от „ Маснави”


...

Интуицията е един чужд език за егото.

...

„ Знание” означава непосредствен опит за огъня:
ти самият да почувстваш огъня,
а не да бърбориш за дима.
Целият този помпозен шум,
че притежаваш „духовна власт”
и че си вещ в духовността
е само начин да се каже на света:
„ Аз не разбирам нищо. Моля, извинете ме.”

...

Езикът е завеса, скриваща душата.
Когато задуха вятърът,
ние виждаме какво има
вътре в къщата.

...

Когато казваш на един жаден човек:
„ Ела тук! В тази чаша има вода!”
жадният човек отговаря:
„Това е само твое мнение.
Кое доказва твоето твърдение,
че това е течността „вода” ?

...

Малките герои побеждават своите врагове.
Големите герои побеждават себе си.

...

Аз съм сянка, влюбена в слънцето.
Когато ти изгрееш, аз изчезвам.

...

Един човек отишъл в розовата градина,
за да търси красиви цветове,
но открил красотата,
за която копнеел,
в лицето на градинаря.

...

Ако седемте океани се превърнеха в мастило,
то нямаше да е достатъчно за моята писалка.
Ако всички овощни градини бяха нарязани на моливи,
аз щях да ги изпиша всичките.

Словото не може да бъде изразено с думи.

Няма коментари: