Интересът и познанието за историята на античната култура, изкуство и литература като начин на виждане и мислене на процесите, нещата, човека и обществото е изключително важно.
Именно това познание оформя, определя и надгражда иновационното мислене, което от своя страна дава базата за еволюцинното развитие в по-нови времена.
В случая се изгражда не само широка обща култура, която е определяща за развитието на личността, но и подпомага за оформянето на по-широк кръгозор, и по-различен поглед към съществуващите явления и процеси с цел сравняване и изследване.
Например: сравнението и изследването на египетското изкуство като контрапункт на изкуството на древна Гърция.
В египетското изкуство липсва обемност и движение.
Другото което е; връзката с философските идеи за движението: Хераклит и Елейската школа.
Не напразно римски философи и оратори са добивали своите познания и красотата на словото си от древните гърци.
Смисълът на историческото културно развитие е многопластов: история – култура – обща онтологична същност – толерантност – разбиране – филосовия. Не бива да забравяме и отношенията : общество – природа, семейна среда – общество.
Тук възниква идеята за най-важната ценност; „Човечността” / хуманизмът / еквивалентна на „достойнството”.
Оформя се връзката между културното и научно развитие, която от само себе си дава отпечатъка от изяществото на творчеството, словото: античен – съвременен свят.
© Николай Пеняшки – Плашков
НАЧАЛНА СТРАНИЦА, ЗА САЙТА, ЗА МЕН, МОЯТА БИБЛИОТЕКА, ФОРУМ
- Начална страница
- За сайта
- Моята визитка
- Моята библиотека
- Участия в антологии, други книги, вестници и др.
- Форум
- Нови връзки
- Тълковен речник
- За авторското право
- Сайтове за литература
- Произведения - pdf
- Най - скъпоплатените писатели в света
- Уроци за писатели
- Интересни Литер-факти
- Перспективна работа от дома.
- Фотография
- Основи на Хайку - уроци
- Съвети за писането
Wikipedia
Резултати от търсенето
Търсене в мрежата
вторник, 10 май 2011 г.
Щрих за познанието и личностното развитие
Абонамент за:
Коментари за публикацията (Atom)
Няма коментари:
Публикуване на коментар